View Single Post
Old 20-10-2007, 17:15
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Het volgende op het programma is het inschaduwen van de paneellijnen van deuren en koffers, net als die van de raamstijlen.
En dat is precies wat ik ondertussen gedaan heb. De schaduwlijnen tussen de chroomlijsten heb ik opgevuld met zwarte olieverf, en de schaduwlijnen van de koffers en deuren heb ik opgevuld met okergele olieverf. Olieverf heeft het grote voordeel dat ze supertraag droogt en dus kan je erg ruim tewerk gaan met je penseel, zonder bang te moeten zijn dat de overtollige verf niet meer van de lak kan verwijderd worden. Eens de paneellijn aangebracht is wordt de overtollige verf gewoon afgeveegd met een propere doek. Hierbij let ik er op dat ik niet alleen de verf wegveeg die op de body zit, maar ik duw de doek met mijn nagel ook doorheen de naad, zodat de verf werkelijk alleen diep in de (uitgekraste) paneellijn zit.

Na een dag of 2 drogen heb ik vervolgens de ganse binnenkant van de Ferrari matzwart geschilderd. Hierbij zijn er stukken die niet strikt noodzakelijk zijn omdat ze toch niet zichtbaar zullen zijn later, maar ik verkies om de ganse body te schilderen omdat ik ooit wel eens geweten heb dat ongeschilderde stukken het licht iets beter doorlaten dan geschilderde stukken, en dat is geen zicht...

Hier zijn de foto's alweer zie :

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_26.jpg
Views:	1044
Size:	258.0 KB
ID:	7797   Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_27.jpg
Views:	966
Size:	256.6 KB
ID:	7798   Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_28.jpg