Quote:
Originally Posted by Corvette Racing
Inderdaad, dan had 'ie maar 1 plaats hoeven in te leveren. Als je denkt dat dit een verkapte teamorder was moet je echt iets aan je anti-ferrari complex laten doen! 
|
Geen anti-Ferrari complex, geen pro-McLaren complex, wel een objectieve vaststelling. Ook een journaliste van de Franse krant L'Equipe denkt er zo over. Dit stukje komt uit de persconferentie:
Quote:
Q: (Carole Capitaine – L’Equipe) A question for Kimi. How do you explain the last pit stop for Felipe at the end of the race when he was in front of you, was it planned or was it a help for you?
KR: You need to ask him.
|
En toevallig is enkele dagen geleden volgende uitspraak van Massa gekomen:
Quote:
"Ik werk voor het team", verklaarde Massa tegenover verslaggevers in Fuji. "Als ik geen kans meer maak op de titel, dan zal ik absoluut proberen om het team te helpen.....Ik heb er daarom geen problemen mee om het team te helpen in het rijderskampioenschap."
|
Even een rekensom maken op het moment dat Massa de "verdachte" pitstop maakte:
Hamilton had 10 punten vast. Massa 6 en Raikkonen 5.
In de tussenstand zou het verschil tussen Hamilton en Massa 24 punten gaan bedragen. Teveel dus om in de komende 2 races nog goed te kunnen maken.
Raikkonen zou maar 18 punten achter staan. Door hem voor te laten krijgt hij nog een punt cadeau en staat er slechts 17 achter op Hamilton. Hij maakt dus nog altijd (een kleine) kans op de WK titel.