Voila, het is blijkbaar de week van de mislukkingen: de Ferrari ligt ook al in de remolie. Na een mooi geslaagde primerlaag met Tamiya witte primer gisteren, zette ik vandaag een mistlaag met Motip geel. Na een uurtje een eerste wet laag en zie: de verf trok samen en maakte dat het volledige oppervlak eruit ziet als schuurpapier. Het lijkt wel alsof de body gezandstraald is. Of het de verf is die deze vorm aangenomen heeft of dat de plastic body zelf aangetast is weet ik (nog) niet. Ik heb de boel direct in de remolie gekieperd want hoe sneller je dit doet na het spuiten, hoe groter de kans dat de verf gemakkelijk lost.
Conclusie: ofwel kan de plastic van Gunze Sangyo niet tegen Motip verf, ofwel verdraagt Tamiya primer geen Motip verf. Als het 2e het geval is, is er nog hoop, want dan zal de kas niet aangetast zijn en kan ik mits het gebruik van Motip primer de boel nog redden. Als het eerste het geval is, is het erger: dan is de ganse kas aangetast en zal ik héél veel moeten schuren om ze weer glad te krijgen, waarna ik met Tamiya primer en Tamiya geel aan de slag zal moeten.
Waarom heb ik nu niet direct Motip primer gebruikt? Ten eerste omdat ik nog nooit gehoord heb van dergelijke primer-problemen, en ten tweede omdat ik wou proberen om een zo dun mogelijke primerlaag te spuiten, wetende dat Motip sowieso al vrij dik is en dus de details rapper verstopt...
Voordeel is wel dat ik nog geen andere werkzaamheden aangevat heb en dus alleen tijd en energie gestoken heb in de kas zelf.
Enfin, ik kan in elk geval mee gaan aansluiten bij Guido en Tom21 wat spuit-perikelen betreft deze week. Wie volgt?