View Single Post
Old 14-09-2007, 08:40
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Een team buitengooien dat gezondigd heeft de FIA bij mijn weten nog nooit gedaan en zou trouwens gelijk staan met zelfmoord, of op zijn minst het ingooien van hun eigen ruiten. Destijds meen ik me te herinneren dat Ferrari ook eens al hun punten kwijtgeraakt zijn vanwege "foefelen", "schoemelen" (of "schumi-len" ) en ook nu wordt McLaren gestraft via aftrek van alle punten + een fikse boete. Zet zo'n team buiten en meteen haakt een groot deel van het publiek af. Bovendien straf je dan ook de piloten die hier niets mee te maken hebben (althans Hamilton in dit geval toch). De financiële aderlating zal trouwens ook volgend seizoen ook nog wel voelbaar zijn, want hoe je het draait of keert, het zijn toch ook 100.000.000 dollar minder die je kan besteden aan research voor 2008 of zelfs 2009... (amai als je dit bedrag neertypt besef je pas hoeveel nullen erin staan!)

Maar als ik het goed begrepen heb (via het radionieuws) zou Mclaren "de afstellingen van Ferrari" vanaf het begin van het seizoen gekend hebben. Is dit spionage? Ik veronderstel van wel. Is dit iets waarmee McLaren een doorslaggevend voordeel heeft tov Ferrari? Ik weet het natuurlijk niet want daar ken ik niet genoeg van, maar als ik gewoon logisch nadenk vraag ik me toch af wat je met de afstellingen van een Ferrari kan aanvangen op een Mclaren, nog afgezien van het feit dat elke piloot zijn afstellingen zelf bepaalt naar eigen goeddunken...

Heb juist hetzelfde zitten denken hoe kan je data van een ferrari gebruiken op een wagen die totaal anders is.

Ferrari heeft de langste auto en mclaren de korste.
Reply With Quote