Quote:
Originally Posted by Mark
Ach die 100 miljoen USD$ valt best mee, dat is loose change voor mannen als Dennis en Ojjeh  En anders zal Stuttgart (MB) de tekorten wel aanzuiveren
Als iemand, indien bewezen, in de fout is gegaan dan is een straf niet meer dan logisch. Echter, ik begrijp nog steeds niet waarom je met geld je straf kunt afkopen. Het lijkt wel op geloofsbrieven uit de Middeleeuwen.
Indien McLaren echt schuldig is, en de FIA echt ballen heeft dan gooien ze McLaren daadwerkelijk buiten tot het jaar stillekes. Deze uitspraak met een geldstraf is weer zo'n halfslachtige-oplossing. Ja, u was fout......maar als u betaald dan mag u blijven meedoen.
Trouwens bedrijfsspionage? Als ik wil spioneren bij Ferrari? Dan koop ik die kerel toch weg! Ultieme voorbeeld? Adrian Newey! Eerst Williams naar WK-nivo gepusht, toen gelokt door de centen naar McLaren .........en gelokt door nog meer centen richting RBR!
|
McLaren verliest ook nog het aandeel in de TV-gelden. En in het geval van McLaren komt dat hard aan. McLaren stond goed aan de leiding en zou het grootste aandeel in de prijzenpot hebben gehad. 't is te zeggen: 35% (de teams krijgen samen net geen 50% van de totale opbrengsten, de rest verwijnt in Mister E's binnenzak) wordt verdeeld onder de teams in het constructeurskampioenschap. 17,5% zijn voor de top vijf (worden verdeeld volgens de behaalde punten), de overige 17,5 gaan naar de overige teams die in de top tien staan. Vermits McLaren na diskwalificatie buiten de top tien valt, erft Spyker plots wat zakgeld. In elk geval loopt McLaren - volgens de stand van zaken na de GP van Monza - zo'n 6,2% van het totale TV- en prijzengeld mis. Misschien zelfs nog meer als Hamilton en Alonso tot op het eind van het seizoen het WK domineren. Ik heb geen directe kijk op wat Bernie aan die TV-en sponsorendeals verdient, maar ik neem aan dat het toch om een erg grote bedragen gaat. Op een miljoentje meer of minder zal het wel niet aankomen. Maar dit bedrag + die 100 miljoen kwijt. Ik denk dat ze daar bij McLaren en Mercedes niet om kunnen lachen. Het betreft hier toch ruim een derde van het totale jaarbudget van het team. Toch een fameus groot gat me dunkt.