De vloeiende beelden zijn voor een 32" tv beter in de prijsklasse rond 1400€ dan die van 1000€ of minder (verschil vind ik goed merkbaar).
Als je het liever wat groter ziet (42" of 107cm scherm), begin ik de "full hd" tv's al aantrekkelijk te vinden in prijs. En aangezien er "ooit" zo uitgezonden zal worden, misschien wel eens over nadenken.
Als je er 3m vanaf zit is een 32" groot genoeg in mijn ogen, maar sommigen hebben natuurlijk altijd graag groter.
Probeer eens in de winkel op een meter of drie afstand te kijken, dan kan je al een idee vormen.
Ik heb in een winkel wel eens demo's gezien van Race of Champions en WTCC, die in HD waren. Toch prachtig op de meeste TV's !
(uitgezonden op het HD1 kanaal via de schotel)
Dan de contrastwaarden.
Die varieren van 3000:1 tot meer dan 15000:1 ...
Maar dat die van 15000, 5x zoveel contrast heeft, zie ik er echt niet aan.
Ook nog even opletten dat de TV minimum 2x een HDMI aansluiting heeft, omdat tegenwoordig de DVD spelers, INDI (digitale tv), sat. ontvangers, Playstation, en voor de toekomst Blu Ray en dergelijke ... die aansluitingen dikwijls gebruiken.
De kwestie analoog - digitaal...
Bij indi is het beeld iets scherper, en er zit zo wie zo bijna gene ruis in. Maar langs de andere kant zal een zwart wit film, altijd nog zwart wit blijven
Ik bedoel er maar mee, dat het nooit beter kan zijn dan het originele.
De ene vind het zijn geld waard, de andere niet... dus dat is volgens mij iets wat je zelf zal moeten beslissen.
Maar ook dat moet in de winkel wel te zien zijn denk ik.
Da's een beetje mijn gedacht van de zaken, hopelijk heb je er iets aan.