Quote:
Originally Posted by airco
Waren teamorders niet verboden sinds het incident in Oostenrijk 2002.
Gelukkig voor Dennis was Hamilton zo slim om de teamorders te negeren ... anders waren ze al hun punten van Hongarije kwijt geraakt 
|
Als elk team bestraft moet worden dat teamorders geeft dan reed er niemand meer rond.
Een paar voorbeeldjes van 'teamorders'
Als men een rijder aanmaant om trager te rijden om bijvoorbeeld brandstof te besparen dan zijn dit ook teamorders, moet men dit dan ook beboeten Airco?
Of als een piloot de teamorders krijgt om de pits op te zoeken om banden te wisselen? beboeten?
Of als een piloot in het grind vastzit en er niet op eigen kracht uitgeraakt en de teamorders krijgt om te blijven zitten tot men eruitgehaald wordt?
Ik snap ook wel dat men incidenten zoals Oostenrijk 2002 wil vermijden, maar dat lukt niet door een dubbelzinnige regel als 'teamorders zijn verboden'. Veel te algemene regel waar men langs alle kanten een mouw kan aanpassen waardoor het doel van die regel volledig verloren gaat en enkel maar aangehaald wordt als 1 partij niet tevreden is en via 'regels' zijn 'gelijk' wilt halen. Als men teamorders wil vermijden dan moet men alle communicatie tussen team en piloot verbreken!