View Single Post
Old 07-08-2007, 11:41
Juvann Juvann is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by timo View Post
raikonnen en massa kunnen dat verkroppen als er één van de 2 rapper is maar alonso heeft heel wat moeite mee
Hoe de sfeer tussen Raikkonen en Massa evolueert zullen we pas in de toekomst weten. Ik denk trouwens dat geen enkele racepiloot het kan verkroppen dat er een ander rijder sneller is (binnen of buiten het eigen team) want als je dat doet dan sta je gegarandeert op de tweede plaats!

En dat Alonso trager zou zijn dan Hamilton is iets waar ieder zijn eigen mening over heeft. Voor mij zijn ze aan elkaar gewaagd.
Alonso heeft bewezen snel te zijn (met Renault) en de stress aan te kunnen (een van de weinige die kon weerstaan aan de druk van Schumacher). Hij heeft zich dit seizoen moeten aanpassen aan een nieuw team en nieuwe wagen.

Hamilton is, ondanks zijn gebrek aan wedstrijdervaring, zeer goed gestart in zijn eerste jaar en heeft bewezen ook snel te zijn en de druk aan te kunnen. Daar het slechts zijn eerste seizoen is heeft hij echter nog niet veel ervaring (wat zijn prestaties tot nu toe alleen maar groter maken)

Alleen bestaat de kans volgens mij dat Hamilton, omdat hij reeds zijn hele leven gelinkt is aan McLaren, er iets te makkelijk van uitgaat dat hij de nummer 1 is binnen het team en dat hij iets meer mag dan iemand anders. Iets wat trouwens gebleken is in Hongarije. Volgens mij had hij nooit gedacht dat Ron Dennis zo zou uithalen (en zeker niet openlijk) nadat hij de teamorders negeerde. Hij is altijd de wolken ingeprezen en heeft nooit iets anders gekend. Benieuwd hoe hij zich de rest van het seizoen gaat profileren binnen het team en naar de pers toe.

Iedereen heeft het over het onfair gedrag van Alonso. Ik hoor hier niemand klagen over het niet volgen van teamorders van Hamilton, wat de aanleiding gaf voor Alonso's acties.
Opmerkelijk vind ik dat Ron Dennis veel meer kritiek uit over Hamilton dan over Alonso. En binnen een brits team waar de britse 'super'rookie zo op handen gedragen wordt is dit zeer opmerkelijk. Ik heb trouwens ook
zelden Ron Dennis zo kwaad gezien (hoofdtelefoon weggooien) en eerlijk gezegd ook ik dacht eerst dat het was om de fratsen van Alonso, maar het bleek te gaan om het feit dat Hamilton heftig in discussie was gegaan met Ron Dennis en diens orders naast zich neerlegde.
Reply With Quote