Quote:
Originally Posted by student
Het wordt belachelijk. Alonso naar plaats 6 (random keuze denk ik?) en McLaren mag morgen geen punten verdienen als constructeur.
|
inderdaad, Mclaren werkt een tactiek uit om in de meest optimale omstandigheden beide rijders te laten kwalificeren (verbruik, verkeer op de baan,..... ). Eentje houdt er zich niet aan (Hamilton) en alles draait in de soep. Men probeert het te corrigeren en het draait verkeert uit..... .
En miljoenen kijkers konden meekijken.....
Werd Alonso opzettelijk te lang binnen gehouden?
Dat zullen we nooit weten.
Wat als Alonso stilvalt bij het opnieuw vertrekken?
iedereen dan: jammer voor Hamilton maar het blijft een mechanische sport.
end of story
Wie stond er voor de laatste stop op de pole?
Hamilton. Is het dan niet logischer dat je Alonso geen kans meer geeft? Was men dan zo zeker dat Alonso de pole zou pakken?
Alonso verklaarde dat hij als de lollipop omhoog ging nog gevraagd heeft of de juiste banden erop zaten. Voor de meesten niet geloofwaardig, wat te begrijpen is maar al je goed opgelet hebt zal je ook gezien hebben dat Alonso met de hardere compound reed, Hamilton met de zachte. Dus dit "zou" best kunnen. Temeer omdat Hamilton voor hem was vertrokken en in principe ook terug als eerste moest binnenkomen.......
De sancties????
één woord: belachelijk
waarom: tactiek en strategie worden wederom onder de noemer TEAMORDERS geplaatst. En dan moeten ze daar nog tot middernacht over "vergaderen".
Dat Hamilton kalm bleef kan er ook op duiden dat hij misschien wel wist dat hij niet gedaan had wat was afgesproken..... Want als Alonso direct was vertrokken, dan nog had Hamilton er alles moeten hebben uitgeperst om op tijd over de start-finish te gaan.
De oplossing:
Laat de mannen zaterdagochtend een lotje trekken. Lewis jij rijdt vandaag met compound X en mag X rondjes rijden, Fernando jij rijdt vandaag met compound XX en mag Y rondjes rijden, Felippe jij........, Kimi jij.....
En owé diegene die het anders doet.....want meedoen is belangrijker dan winnen
Maar allé, iedereen content want Hamilton vertrekt als eerste

en Alonso ...... die wordt voor de derde keer wereldkampioen
Wat ik mij nu afvraag: stel dat Mclaren 1 en 2 wordt krijgen de 3de en de 4de dan die constructeurspunten?