View Single Post
Old 27-07-2007, 08:42
Rutger Rutger is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by bluelite View Post
Beste alainpiot,

Voor de WSR kon elke sterveling een mailtje naar Circuit Zolder en/of Renault sturen met een accreditatie-aanvraag. Het is nog nooit zo simpel geweest. Dat die jongens dan in de perszaal zitten tot daartoe, maar als ze langs de kant van het circuit gaan staan, dan wordt het riskant. Die gasten hebben géén beroepsverzekering, laat staan dat ze überhaupt een verzekering in eender welke vorm hebben. Als er ongevallen gebeuren, wat dan...? Ik weet niet wat jij weet van die hele miserie begin dit seizoen i.v.m. de vereisten om een fotografenvestje aan te vragen. Eén van die vereisten was een beroepsverzekering voor fotografen. Blijkbaar was CZ toch erg laks en kon om het even wie een accreditatieaanvraag indienen en bij de eerstvolgende koers een accreditatie en fotovestje krijgen.

Deze week quasi hetzelfde fenomeen in Spa tijdens de F1-testritten. Even een mailtje sturen naar de RACB en je kreeg een accreditatie. Je moest zelfs geen bewijs van journalistieke activiteiten afleveren. Cowboysites à la F1club staan dan ook lekker in Spa-Francorchamps aan live-verslaggeving te doen. Het ergste is echter: ze staan op de voor de gewone bezoeker niet-toegankelijke plaatsen... een plaats waar ze niet voor verzekerd zijn in geval van ongelukken.

Weet je, ik vind het fijn voor die jongens dat ze eens vanuit een perszaal kunnen werken en de sfeer van dichtbij kunnen opsnuiven. Maar er is een verschil tussen daadwerkelijk aan journalistiek doen en gewoon als fan proberen er iets extra's uit te halen door een accreditatie aan te vragen en dus op plaatsen te komen waar anderen niet mogen komen. Lekker stoer...

Wat de vredescake (peace of cake... 't lijkt een populair woord te worden op dit forum) betreft. Ik heb helemaal geen accreditatie aangevraagd, hoewel ik dat had kunnen doen. Ik wilde zelfs niet naar Spa gaan om allerhande redenen. Maandag kreeg ik echter een uitnodiging om een Belgische eenzitterpiloot te vergezellen. Dat heb ik dan ook gedaan. Vandaag heb ik de autosport eens als toerist kunnen meemaken en niet als persmedewerker. Ik heb er plezier aan beleefd... Was eens iets anders dan een hele dag moeten werken

Uw nederige onderdaan,

Michel Deraemaeker (aka MDE, aka bluelite, .... vooraleer sommigen denken dat ze hier een geheim verklappen)
ik ben nu pas op dit topic terechtgekomen, maar ik vind dat het nooit te laat is om dingen recht te zetten. Michel, zoals je zelf zou moeten weten - want je doet je altijd beter voor dan mij - worden die accreditaties in spa niet zomaar uitgedeeld. Ik ken tientallen mensen die geprobeerd hebben om binnen te geraken met een accreditatie-aanvraag. Meer nog, F1-Club.be was de enige Belgische F1-website die daarin slaagde, wat toch al iets wil zeggen. Er waren overigens maar 60 journalisten en 30 fotografen geäccrediteerd over heel de wereld. Als jij dan beweert dat je zomaar accreditatie krijgt, dan ben je goed mis! En waarom je de grootste F1-site van België een cowboywebsite noemt, weet ik niet... tenzij misschien wat jaloezie omdat we meer bezoekers halen dan de site (en die is wel deftig, begrijp me niet verkeerd) waar jij voor werkt.

Mensen die toch nog geïnteresseerd zouden zijn in de foto's van F1-Club, die ik genomen heb, kunnen terecht op volgende links:

http://www.f1-club.be/spatest/fotoov...hp?dag=dinsdag
http://www.f1-club.be/spatest/fotoov...p?dag=woensdag
http://www.f1-club.be/spatest/fotoov...?dag=donderdag

Alle foto's zijn beschikbaar in hoge resolutie, een voorbeeldje:

Last edited by Mark; 27-07-2007 at 09:19.
Reply With Quote