View Single Post
  #55  
Old 24-07-2007, 14:56
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
Ik kan op de beelden werkelijk niet zien of Mayländer voor zich kijkt of in zijn spiegel kijkt en dit doet hier ook niets ter zake.
Mijn stelling blijft dat het totaal onverantwoord is dat een niet race auto stilstaat op een plaats waar reeds een vijftal autos van de baan gegaan zijn in de ronde ervoor; waar ze aan, denk ik, 200km/u "aangevlogen" komen; waar er evenveel grip is als op een schaatsbaan en waar voor sommigen de zichtbaarheid door het water minder is dan in een mijnschacht zonder licht.
Ofwel was hij op het einde van de pitlane (achter de muur) blijven wachten op Winkelhock ofwel als tweede oplossing achter de bocht aan de rechterzijde. Ze hebben toch allemaal radio verbinding; even een seintje geven aan Winkelhock waar de SC staat en aan Maylander wanneer Winkelhock afkomt en alles is op een veilige manier opgelost.
En vertel me niet dat dit te ingewikkeld is; zelfs de amateurkens van Warneton Speedway doen dit bij de Camso V8 reeds meer dan een jaar zo en het werkt perfekt.
Het probleem bij de FIA is dat er niemand zijn verantwoordelijk durft te nemen: wanneer een probleem zich voordoet gaan we eerst het reglement lezen met betrekking tot dit gebeuren; dan gaan we een commissie samen roepen en dan gaan we meerderheid tegen minderheid beslissen (of eerst nog eens overleggen met God de Vader) wat we zullen doen. Dit niet te letterlijk nemen aub; ik parodiëer een beetje.
Wat ze daar nodig hebben is één man, welke snel een situatie kan analyseren; welke snel een beslissing kan nemen maar VOORAL een persoon die door dik en dun ondersteund wordt door "de overheid", ook als zijn beslissing een keer fout is. Andere mogelijkheid is dat we de F1 paus op deze plaats neerpoten, want zijn beslissingen zijn dogma's en dogma's zijn niet bediscusiëerbaar.
Schitterende reply gewoon. Niemand van ons heeft kunnen zien wat Maylander nu precies deed, want niemand van ons zat naast hem. We kunnen inderdaad pagina's vol gaan tikken of hij nu al dan niet "wetende" was toen hij die dot gas gaf, maar soit. Feit is dat hij gas gaf en zich uit de voeten maakte en dat er in die specifieke situatie niks gebeurd is. De overgrote meerderheid schijnt het ook eens te zijn dat je beter op het einde van een recht stuk gaat staan om de situatie beter te kunnen inschatten. Beter dan achter een bocht, waar noch de piloot van de SC, noch de racers zelf kunnen zien waar die staat/rijdt. Oh ja, de radio's, de SC dus achter de bocht, de eerste piloot krijgt de boodschap goed door, terwijl er bij de 2de misschien een radiohapering is. Gevolg, piloot 1 van het gas, zonder de SC te zien, want die staat achter de bocht, en piloot 2 dus los op piloot 1 achteraan...

Goed dat er niks gebeurd is, zeg ik dan.

Dat het op een circkel/ovaal een ietsie pietsie makkelijker is om alles te managen, zal ook wel duidelijk zijn voor iedereen.

Maar zoals gezegd, schitterende reply. "I enjoyed it!"
Reply With Quote