Quote:
Originally Posted by camso belgium
Ik kan op de beelden werkelijk niet zien of Mayländer voor zich kijkt of in zijn spiegel kijkt en dit doet hier ook niets ter zake.
Mijn stelling blijft dat het totaal onverantwoord is dat een niet race auto stilstaat op een plaats waar reeds een vijftal autos van de baan gegaan zijn in de ronde ervoor; waar ze aan, denk ik, 200km/u "aangevlogen" komen; waar er evenveel grip is als op een schaatsbaan en waar voor sommigen de zichtbaarheid door het water minder is dan in een mijnschacht zonder licht.
Ofwel was hij op het einde van de pitlane (achter de muur) blijven wachten op Winkelhock ofwel als tweede oplossing achter de bocht aan de rechterzijde. Ze hebben toch allemaal radio verbinding; even een seintje geven aan Winkelhock waar de SC staat en aan Maylander wanneer Winkelhock afkomt en alles is op een veilige manier opgelost.
En vertel me niet dat dit te ingewikkeld is; zelfs de amateurkens van Warneton Speedway doen dit bij de Camso V8 reeds meer dan een jaar zo en het werkt perfekt.
Het probleem bij de FIA is dat er niemand zijn verantwoordelijk durft te nemen: wanneer een probleem zich voordoet gaan we eerst het reglement lezen met betrekking tot dit gebeuren; dan gaan we een commissie samen roepen en dan gaan we meerderheid tegen minderheid beslissen (of eerst nog eens overleggen met God de Vader) wat we zullen doen. Dit niet te letterlijk nemen aub; ik parodiëer een beetje.
Wat ze daar nodig hebben is één man, welke snel een situatie kan analyseren; welke snel een beslissing kan nemen maar VOORAL een persoon die door dik en dun ondersteund wordt door "de overheid", ook als zijn beslissing een keer fout is. Andere mogelijkheid is dat we de F1 paus op deze plaats neerpoten, want zijn beslissingen zijn dogma's en dogma's zijn niet bediscusiëerbaar.
|
Eerst en vooral dit is zoeken achter problemen .
De regel is duidelijk de SC wacht de leider in de race op en het is nogal logisch dat deze piloot van de SC in zijn spiegels kijkt , hoe kan hij anders zien wanneer hij de leider kan oppikken per slot van rekening weten de piloten dat de regel onder SC ( op de volledige omloop te zien ) is vertagen onder welke omstandigheden dan ook .
Voorbij een bocht wachten door de SC is ondoenbaar vooral op het zicht , op sommige omlopen zal dit wel kunnen maar op de meeste niet , heeft te maken met de snelheid ( ondanks vertraging ) voor het opvangen van de leider na de eerste bochten waar op bepaalde omlopen soms wel eens te snel kan gaan .
Mvg