okeeee. wat was dat ? een gp die even hilarisch was als die van Brazilië enkele jaargangen terug ! eentje die de sport leven inblaast, gewoon door het spektakel.
wat heb ik gezien :
1. een regenbui die zorgt voor
- een schuiver van Raikkonen bij het ingaan van de pitlane, waardoor hij terug de baan op belandde en zo in feite zijn race verknoeide.
-Markus Winkelhock op P1 plaatste voor een zestal ronden, door een fameuze gok van Collin Kolles. Begin zo je carrière.
-na 1 ronde quasi iedereen naar binnen voor andere banden.
-de camera zoomt in op een Torro Rosso die in de grindbak staat, dan volgt Rosberg op exact dezelfde plaats. Dan zoeft Sutil op die plaats de bandenstapels in. En als we daar op inzoomen schuift Hamilton erbij, waarna Sato ook even komt loeren en uiteindelijk Liuzzi spectaculair tegen de takelwagen aanschuift.
-Hamilton wordt in zijn wagen weggetakeld. ik ging neer.
2. De start voor de regenbui: Hamilton van P10 naar P4, kamikaze van BMW-Sauber, Rosberg die een tikje geeft aan Barrichello, Coulthard die een uitstapje in de kattenbak maakt.
3. De herstart: Hupla, Winkelhock wordt als het ware gedubbeld. Pech voor z'n motor, achteraf.
4. Duel Massa-Alonso. SCH-I-T-T-EREND. Racen om P1, hoe lang is dat al geleden ?
5. Duel Wurz-Webber: even spannend, jammer geen direct duel meer.
6. Raikkonen brengt de pech van McLaren naar Ferrari mee. Als er iets stuk gaat, is het zijn materiaal. Misschien ook omwille van zijn zware materiaaleisen ?
7. Die ruzie achteraf tussen Massa en Alonso. Twee zuiderse temperamenten. Alonso die écht blij is met die zege. Dat lachen met die bandenstreep op zijn McLaren.
8. Schumacher die vernederend de bokaal aan Ron Dennis overhandigt.
Wat. Ik herhaal. Wat. Was dat.
Meer van dat aub.