Quote:
Originally Posted by buchinski
En mijn eeuwige vraag omtrent die "spitstechnologie" van tegenwoordig is : wie brengt het uiteindelijk baat? Wie rijdt er hier met werkende spoilers (hopelijk niemand want die dingen werken maar een beetje vanaf 180 per uur), met grondeffect, met een 2,4 liter motor aan 19000 toeren, met een sequentiële versnellingsbak? Wie? Slechts af en toe sijpelt er zoiets door naar de "gewone" automarkt, en dan nog meestal in wagens van het onbetaalbare topsegment van constructeurs.
|
Nog even terugkomend op de spitstechnologie. 't is misschien nog niet in u opgekomen waarom er zoveel privateers verdwenen zijn in de F1? Of anders gesteld, ge hebt u misschien die vraag nog niet gesteld...? Vroeger, in de gloriejaren waar jullie zo naar snakken, waren de meeste teams privé teams. Op een bepaald moment zijn de constructeurs zich gaan bemoeien en hebben die teams 1 voor 1 opgekocht. Volgens mij gewoon omdat ze zoveel media aandacht krijgen. Het maakt voor een stuk gewoon deel uit van hun marketing. Enerzijds omdat er gedacht wordt meer auto's door te verkopen, maar anderzijds ook omdat ik vermoed dat ze het als technologisch uithangbord willen gebruiken. De zeer beperkte kring van echte autosportfans vind het natuurlijk niks, maar de grijze massa kijkt er wel naar en slikt het allemaal vrolijk.
Bovendien, en hier wil ik op uitkomen, zou het me niet verwonderen dat we technologie van de seriewagens (hybride aandrijving enz.) in de racerij gaan zien opduiken, en wel precies om diezelfde reden.
Dan kunnen jullie nog harder blazen dat het helemaal op niks meer trekt.