Quote:
Originally Posted by alainpiot
volledig met je eens !!
|
Quote:
ik geef je gelyk.maar sommigen hier menen intellectueler te zyn.
|
Ach ja, dan nog liever proberen intellectueler te zijn, dan de would-be Bernie of Max uit te hangen die alles per se terug moeten en willen veranderen, maar in tegenovergestelde richting dan.
Quote:
het komt erop aan om de beste piloten te zien strijden onder elkaar. Maar als een vettel, zoals vorig jaar, op vrydag(zyn eerste dag in de f1) meteen de snelste is,kan je je wel vragen stellen.
|
Hier zou het inderdaad op moeten neerkomen, maar zoals ik reeds eerder aangaf - misschien niet goed gelezen of zo - F1 is al lang geen sport meer, maar gewoon Business met een grote B. Het is business geworden vanop het ogenblik dat ene Colin Chapman zijn auto's herspoot en er Gold Leaf stickertjes ging ophangen. Daar is het stilletjes aan begonnen, want langzaam maar zeker gingen ook andere belangen meespelen. Het is pas echt goed "fout" gegaan toen het nog eens handen vol geld ging kosten door de technische ontwikkelingen met daar bovenop een krimpende sponsor markt. Als enkel de besten ter wereld nog zouden mogen rijden in de F1, dus zonder te betalen, dan denk ik dat je amper nog 10 à 12 auto's aan de start zou krijgen. Tenzij het dat is wat jullie zouden willen natuurlijk.
Het is juist door de technologische snufjes die er op een F1 zitten dat de F1 zich onderscheid van de andere takken van de Autosport. In NASCAR kan iedereen winnen (alhoewel ik dat betwijfel), maar de auto's zijn ook allemaal zo goed als identiek.
Quote:
En al de spitstechnologie is om er om de piloten te vrywaren van stuurfouten. Kijk maar hoe in de meeste bochten in spa de tractioncontrole in werking schoot. is benieuwd volgend jaar...Ze moeten alleen nog gas geven en beetje sturen. de rest wordt elecronisch geregeld.
|
Als het dan toch allemaal zo makkelijk gaat of zou zijn, waarom zijn er dan zo'n grote verschillen tussen al de piloten? Omdat de ene zijnen auto beter is dan de andere? Wel, binnen een team zijn er toch vaak grote verschillen, en dan hoef ik niet verder te denken dan de situatie Hamilton vs. Alonso dit jaar.