Quote:
Originally Posted by buchinski
Come to think of it : dat eerste heeft volgens mij meer te maken met het fenomeen van "drag" dan met downforce
|
Uiteraard, maar het is maar om aan te tonen dat uw denkpatroon er nogal fel langs zat. Trouwens, zonder drag geen downforce.
Ik vind het trouwens nogal een slechte vergelijking, F Renault 1600 en F1.
Mag ik u als vergelijking vertellen dat een Aston Martin DBR9 op Le Mans (medium downforce) aan een snelheid van 300 km/h 1000 kg downforce levert. Dit voor een GT.
Ook ter vergelijking, aan dezelfde snelheid, max downforce, Chevrolet Intrepid ongever 5000 - 6000 kg downforce. Zoiets kan tellen.
Voor een F1 weet ik geen exacte cijfers (en die zullen we ook zeker niet te weten komen), maar zelfs aan 180 km/h zullen het aanzienlijke getallen zijn.
En als het niet zo was, dan zouden ze terug met mooie kale modellen zoals 10 jaar geleden rijden.