View Single Post
  #10  
Old 19-07-2007, 20:58
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2007
Location: Roeselare
Posts: 236
Quote:
Originally Posted by Integra View Post
Plat op een fiets liggen of rechtop hangen verschilt al gemakkelijk 5-10 km/h. (bij een snelheid van 40-50 km/h) => gevolg voor downforce

......

Wat ik mij afvraag: wanneer komen de door computer verstelbare spoilers? Zo ver zal het toch wel ooit gaan denk ik.
Come to think of it : dat eerste heeft volgens mij meer te maken met het fenomeen van "drag" dan met downforce

En de tweede opmerking : in de plannen van de FIA voor de grote hervorming van F1 tegen 2011 is inderdaad een optie voorzien voor het invoeren van ttijdens het rijden verstelbare "aerodynamische elementen". Geen flexibele dus, maar wel verstelbare vleugels. Net omwille van het eerst aangehaalde fietsvoorbeeld. Op de rechte lijn kunnen vleugels dan platter gaan liggen zodat er minder drag gecreëerd wordt en de achteropkomende wagens dus minder last zouden hebben van "woelige lucht".
Reply With Quote