Zoals dikwijls gezegd, met een huidige F1 rijden is gemakkelijk, er de snelste mee zijn iets heel anders.
@ willy, spoilers werken pas vanaf 180 km/h? Dan zou ik toch maar eens wat beginnen experimenteren. Plat op een fiets liggen of rechtop hangen verschilt al gemakkelijk 5-10 km/h. (bij een snelheid van 40-50 km/h) => gevolg voor downforce
Vergroot dit maar eens uit tot de schaal van F1 waar met enorm grote vleugels, pontons, enz wordt gereden. Ok, ze zouden niet functioneel zijn voor een standaard auto ...
Sequentiële versnellingsbakken? Die gaan in de loop van de jaren zeker meer beginnen voor te komen op standaard auto's.
Al doen ze alle elektronica weg, dan wordt er gewoon tussen de regels gelezen. Het motor management kan zo mooi aangepast worden dat het werkt als een soort tractie controle. Wat ik mij afvraag: wanneer komen de door computer verstelbare spoilers? Zo ver zal het toch wel ooit gaan denk ik.
Ik ben trouwens geen fan (meer) van F1. DTM heeft ook veel van z'n pluimen verloren.