View Single Post
Old 13-07-2007, 09:15
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Volano View Post
Mag ik ff doen waar ik goed in ben? Namelijk het stellen van stomme vragen

Ik heb woensdag gemerkt dat torro rosso met een groen achterlicht rijd, is dat altijd al zo geweest of heeft dat een speciale betekenis Weet het ben een n00b als het op sommige dingen aankomt

al dank bij voorbaat
Grtz
Volano
Wel inderdaad, het is zeker geen stomme vraag. Ook wij als doorgewinterde F1 kenners (kuch...kuch) hebben er de hele dinsdag en ook woensdagmorgen ons vragen over gesteld. Tot we deskundige hulp kregen en het raadsel werd opgelost. Eénmaal je de oplossing kent en je begint te kijken naar wie er dan met zulk groen licht rijdt dan werd het natuurlijk opeens overduidelijk ...

Eerst en vooral : weet dat het enkel verplicht is met een achterlicht te rijden in de regen. In droge omstandigheden is het een keuze van het team/piloot om een achterlicht te voeren.

Wie reed er dinsdag met een groen licht achterop? Giedo Vandergarde. Woensdag regende het en reden alle piloten met licht aan. En bij wie flikkerde het groene licht achterop? Vandergarde en Bourdais. De rest : rode licht.

De oplossing is dus : (tadaaa) niet-formule1 rijders voeren het groene licht terwijl de offciele formule 1 rijders (diegenen die het WK betwisten) het reguliere rode licht hebben.

De uitleg van Camso zou ook plausibel zijn maar dan heeft Vandergarde dat duidelijk niet begrepen want waarom knipper je met het groene licht in de Eau Rouge/Raidillion combinatie of bij het aanremmen van Las Combes als er 3 km achter je geen enkele andere wagen is? Gelukkig nam niemand de "raidillion invitatie" van Vandergarde ernstig! Niemand toch met nog twee gram verstand zal daar gaan inhalen op snelheid.

Last edited by buchinski; 13-07-2007 at 09:21.
Reply With Quote