View Single Post
Old 12-07-2007, 23:12
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
Inderdaad, Grog-O had Grig-O moeten zijn. Hopelijk wordt ik voor deze type fout niet gestenigd!
Bedankt voor de goede raad, maar ik ben een computer dummie.
Maar bij een dienst hoort een wederdienst: ik ben volledig open om U goede raad te geven in het schatten van toeschouwers, want daar ben ik wel competent in.
En neem van mij vrijblijvend aan dat wanneer de cateringmedewerkers 17.000 toeschouwers schatten, dat het er effectief 6000 à 7000 waren. Ik heb zeer dikwijls met catering mensen te doen en ze schatten altijd 2 à 3 maal te veel. Trouwens de enige, die het kan weten is de man, welke de kassa in handen heeft. En het standgeld dat de cateraar moet betalen is in functie van het aantal verklaarde toeschouwers. Zodus ...
Verder doorbomend op het aantal toeschouwers: vanaf de busstop tot aan Les Combes 2 à 3 rijen dik (amaai, ik betrap er mij op, dat ik de goede raad opnieuw in de wind geslagen heb). Ik weet niet hoe ver deze afstand is, maar als ze 1 kilometer zou zijn, dan hebben we 2.500 toeschouwers daar (één persoon neemt 1 meter in de breedte in - schouderbreedte is gemiddeld 70cm). En de oude tribune tegenover de oude pits (ik ben reeds zeer vele jaren niet meer op Francorchamps geweest, maar op beelden te zien is deze tribune nog exact dezelfde als 30 jaren terug) heeft ongeveer 3500 plaatsen als ze VOLLEDIG vol is.
Ik heb het vroeger reeds eens geschreven: geloof nooit de toeschouwersaantallen opgegeven door organisatoren, televisie of pers, want ze eten allemaal uit dezelfde pot. De eersten overdrijven zeer bewust en de anderen stellen zich nooit kritisch op, want hun credential card zou kunnen geweigerd worden. Eén van de weinige uitzonderingen hierop is Auto Hebdo, welke de OFFICIEEL aangekondigde 120.000 toeschouwers sterk in vraag stelde bij de F1 in Bahrein door erop te wijzen dat "hoe kunnen daar 120.000 toeschouwers geweest zijn als twee derden van de tribunes leeg waren ?"
Aaaah Raikkie: ja, nu heb ik hem. Oef, dat was even paniek. Ik dacht dat Altzheimer reeds in de buurt was.
Hiermee is voor mij dit discussiepunt afgesloten, want ik ben niet zeker, dat dit enige forum lezer interesseert, tenzij misschien het vinnige steekspel tussen ons twee. Mij was dit duel toch wel zeer aangenaam.
Waar gaat dit nou over? "Ik ben de beste en iedereen zal het geweten hebben?" Jij gaat ervan uit dat er de bezoekersaantallen deze week in Spa flink overdreven worden door diegenen die er waren. Waarom ben jij er zo zeker van dat jij gelijk hebt? Van de busstop tot Les Combes... is een afstand van een goeie 3 kilometer, waarvan op circa 2,5 kilometer plaats is om te staan en de rest zijn tribunes en of plaatsen waar je niet kan komen. Ik tel tegenover de endurancepits maar liefst drie tribunes! Tenzij er sinds dinsdag plots twee tribunes verdwenen zijn in Spa. Je hebt daar de hele oude tribune, de overdekte tribune en dan nog de iets "nieuwere" tribune.. Capaciteit van alle tribunes samen: 9.000 wanneer vol.
Reply With Quote