View Single Post
Old 07-07-2007, 09:31
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
en om dan te gaan zitten 'mierenneuken' over d's en dt's vind ik onzin.
Ik vind het zeer erg gesteld met de kwaliteit van het Nederlands op de verschillende fora (wat dat betreft valt De Paddock trouwens nog wel mee in vergelijking tot andere fora), en wat ik nog erger vind zijn uitspraken als deze hierboven. Het kost niets om gewoon zonder fouten te schrijven, en als je iets fundamenteels als de spellingsregels in vervoegingen al mierenneuken noemt, is er echt iets ernstig fout. Kijk, sinds ik afgestudeerd ben zijn er al ettelijke aanpassingen geweest van de spelling, en ik ben de eerste om toe te geven dat ik niet weet of het nu "pannekoeken" of pannenkoeken" moet zijn, maar de vervoegingsregels zijn nooit veranderd en zijn trouwens logisch en simpel. Ik moet Mark gelijk geven als hij zich hierin ergert, ik heb hetzelfde gevoel, maar dat zal me er niet toe verleiden om in alle posts de fouten te gaan verbeteren; dat is de bedoeling niet van dit forum. Maar dat neemt niet weg dat we af en toe een inspanning mogen vragen aan alle posters om een correct taalgebruik aan te wenden. Bij deze sluit ik me dan ook bij Mark aan.

Tip: ik drink nooit thee, jij drinkt alleen thee als je ervoor staat, hij drinkt altijd thee.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote