Puur op persoonlijke basis.
Ja, ik lees graag correct nederlands in brieven, persbabbels en berichten op een forum. Om wat voor reden dan ook gaat de beheersing van de nederlandse taal door Vlamingen en Nederlanders hard achteruit. De oorzaak? Armzalig onderwijs, invloeden door buitenlandse talen en wellicht nog een aantal andere invloeden.
Als ik naar mezelf kijk heb ik steeds meer moeite om een correcte vorm van het nederlands te volgen. Oorzaak? Om de drie maanden volgt er een wijziging op het welbekende groene boekje. Ik zit niet meer op school, waar kan ik de updates leren? In de avonduren surf ik als pure ontspanning op een hele rits engelse en duitse (autosport)sites.
Overdag, in de uurtjes van de baas, communiceer ik behalve in het Limburgs dialect ook in het randstad nederlands, engels uit alle windstreken van de wereld en duits met die lieve vrouwelijke duitstalige collega's.
Zijn er meer mensen die moeite hebben om correct nederlands te schrijven op een nederlandstalig autosportforumke? Ik zelf stoor me persoonlijk bijzonder aan de volgende flaters:
De lijder van de koers, vindt jij en gebeurd heel vaak wat met die spelling.
Welke vorm en kwaliteit van het nederlands zien we graag terug op De Paddock? Moeten we accepteren dat de kwaliteit van het nederlands achteruit gaat?
Graag een leuke discussie
ps. hoeveel fouten staan in dit bericht?