Quote:
Nog een vraagje: Heeft er iemand ervaring met de bandendruk?
Gisteren hadden we een zeer zeer slechte baanligging tegenover de vorige trackday (er was niets verandert aan de wagen buiten de banden druk op 2.4bar) Heeft iemand een idee voor dit type wagen? (almera 3deur)
|
Koop een bandendrukmeter en een voetpompje!!!
Door de warmte van de baan en het rijden op circuit worden je banden veeeeel warmer dan wanneer je gewoon op de straat rijdt.
Vorige vrijdag reed ik op de BMW drivers club day. Ik rijd op mijn auto met 2.1 vooraan en 2.3 achteraan. Na 5 rondjes kwam ik binnen en zat de druk al op 2.4 en 2.6. Met nog verschil tussen de banden links en rechts! Nadat ik de banden terug op de juiste druk bracht ging ik weer de baan op. Na een ronde of 6 voelde het weer zeperig aan en toen was de druk opnieuw 2.7 vooraan en bijna 3 achteraan. Dan heb ik ze weer afgelaten en daarna bleef de wegligging behoorlijk, maar toch nog verslechterend na een 10 tal ronden....
Straatbanden zijn nu eenmaal niet echt gemaakt voor circuitgebruik en kunnen niet tegen te hoge temperaturen.
Maar regelmatig meten en aanpassen helpt wel. Vergeet ze niet terug op te pompen als je naar huis rijdt

of als je de wagen een uur laat staan tegen een andere sessie.
Succes