Quote:
Originally Posted by Nismo
.................................................. .....
@ Loeten; Ik heb soms het gevoel dat deze kit behekst is.
.................................................
|
Vandaag heb ik de ramen eens grondig gecontroleerd en stel vast dat het al bij al nog meevalt.
Eerst het linkerzijruitje; deze was het die van het gietraam was losgekomen en waar mijn vingerafdruk in de verf stond. Ik heb deze dan helemaal proper gemaakt met airbrushcleaner en ging ze ongeverfd in de karrosserie plaatsen.
Geloof het of niet, maar daar liep het mis

, bij het passen spring er een stukje lak van de karrosserie weg omdat het raampje niet goed paste, het liet zich niet op zijn plaats klikken. (foto1) Ik heb dan maar het bovenste lipje weggesneden en nu paste het raampje wel. Nadat ik het had vastgelijmd, heb ik de rand dan maar met het penseel en de losse hand zijdeglanszwart (x-18 geverfd. Ook de lakschade werd enigszins weggewerkt(foto2)
Dan het rechterzijruitje; dit was wel goed gespoten en kon dus zo op zijn plaats gemonteerd worden. Lap, ook hier ging het mis bij het passen. Ook al was ik zo voorzichtig mogelijk, dit raampje paste ook niet en er ontstond een barstje

(foto4) Het raampje werd dan ook ontdaan van het bovenste lipje en werd zo vastgelijmd. De vraag was hoe ik die barst enigszins kon cammoufleren. Bij de opvolger van dit model moeten die kleine zijruitjes met smoke behandelt worden, dus dacht ik ze bij dit model ook te verdonkeren. Ik heb ooit een smoke-decal- blaadje van Aoshima kunnen vastkrijgen en ik ging dit eens proberen. Na 2 malletjes te hebben gemaakt en zo 2 decalletjes te hebben uitgesneden heb ik ze probleemloos lang de binnenkant kunnen aanbrengen. (foto3+5) Ik ben er nog niet uit of ik het zo ga laten, misschien dat ik de decals terug verwijder en de ruitjes alsnog met smoke ga verdonkeren of dat ik ze gewoon doorzichtig ga maken. Tijdens al dat gepruts is er ook nog eens verf losgekomen en heb ik dit ruitje dan ook maar met de losse hand, penseel en x-18 afgewerkt.