View Single Post
Old 05-04-2007, 22:38
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Ik ging vandaag mijne verlof eens nuttig gebruiken, daarom heb ik aan deze kit weer wat verder gewerkt.
Ik ging de ramen afplakken met de afplakmalletjes die op maat gesneden in de doos zitten. Tevens ging "den deze" weer eens iets nieuws uitproberen door het zwarte gedeelte te spuiten met de spuitbus(TS-29 zijdeglans-zwart), daar waar ik vroeger na het afplakken het zwarte gedeelte gewoon met penseel de x-18 (zijdeglans-zwart) aanbracht.
Ikke heb dan de ramen eerst afgeplakt zoals het zou moeten en daarna heb ik de andere kant van de ramen afgeplakt met afplaktape van Tesa.
Nadat ik de ramen had voorzien van 2 dunne lagen zijdeglans-zwart en een paar uren droogtijd, ging ik mijn spuitwerk eens controleren. Jawadde, met wat ik daar te zien kreeg, zakte de moed in mijn schoenen. De zwarte verf was gewoon onder die afplaktape van Tesa gelopen, ondanks ik deze zéér goed had aangedrukt. Die gebruik ik dus NOOIT meer voor modelbouw. Mij vangen ze daar gene 2de keer mee.
Ik heb diene tape dan maar vewijderd zodat ik kon zien wat de schade was. Er was redelijk wat verf onderin gekropen maar met behulp van wat airbrushcleaner van Revell heb ik de ramen toch nog proper gekregen. Oef !!!
Daarna heb ik dan die maskingtape van tamiya ook maar verwijderd om te zien hoe het spuitwerk daar gelukt was. De 2 kleine zijraampjes moesten langs de buitenzijde worden geverfd en bij 1 van de raampjes is het mislukt, ook omdat dit van het gietraam afbrak tijdens het poetsen en ik het op één of andere manier toch moest vasthouden zit er een vingerafdruk in de verf. Ik laat nu de boel maar drogen tot morgen of zo en dan zie ik wel hoe het probleem kan opgelost worden.
De andere ramen moesten langs de binnenkant worden geverfd en daar moet ik hier en daar wat bijstippen en langs de binnenkant valt dat niet op.

Tot zover mijn geknoei van vandaag, volgende keer verf ik mijn ramen terug op de ouderwetse manier.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	R34-calsonic GT-R  55.JPG
Views:	324
Size:	94.8 KB
ID:	5560   Click image for larger version

Name:	R34-calsonic GT-R  56.JPG
Views:	302
Size:	95.0 KB
ID:	5561   Click image for larger version

Name:	R34-calsonic GT-R  57.JPG
Views:	295
Size:	94.4 KB
ID:	5562   Click image for larger version

Name:	R34-calsonic GT-R  58.JPG
Views:	305
Size:	94.8 KB
ID:	5563  

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.

Last edited by Nismo; 05-04-2007 at 22:41.
Reply With Quote