Wat een reacties allemaal...
Gelukkig kunnen we de reacties filteren en rekening houden met de mening van de insiders (veiligheidsmensen en piloten) en de uitlatingen van die "beste stuurlui van op de wal" naast ons neerleggen.
Het was over de hele lijn een toffe, drukke en geslaagde dag. We waren tijdens enkele uren volzet, iets wat we strikt hebben toegepast. Als we iedereen hadden laten rijden dan waren er enkele uren met 90 auto's geweest denk ik.
Wat betreft het ongeval, hier zijn enkele rijders duidelijk in de fout gegaan.
Iedereen was reeds een ronde voorbij de gele vlag en de Mégane gereden.
De Jeep stond er om deze wagen af te schermen terwijl er met geel gezwaaid werd. De Subaru gaat helemaal in de fout . Zou niet mogen gebeuren in een gele vlag situatie...
De Clio maakt een enorme noodstop (30 meter remspoor met slicks)... onbegrijpelijk... De Honda rijdt achterop de Clio, kon daar weinig aan doen denk ik.
De conclusie die je kan trekken is dat de piloten niet naar de vlaggen luisteren...
Maar de reactie van veel rijders was ook dat de gele vlag onopvallend op een grote afstand van de baan werd gegeven terwijl de zon aan de kanaalkant van het circuit storend laag stond... Dit zou echter geen exkuus mogen zijn...
Daarom gaan we maatregelen nemen. De code 60 vlaggen (paars) die we tijdens onze clubwedstrijdjes gebruiken gaan we ook tijdens de trackdays invoeren. Als die vlag uitkomt op alle posten mag niemand rapper dan 60 rijden totdat het gevaar geweken is. Zo kunnen de veiligheidsdiensten zonder gevaar hun werk doen.
Ik wil geen herhaling meer van het ongeval dat gisteren gebeurde...
|