Quote:
Originally Posted by guntha
De eranracingday's dienen dan misschien wel om de mensen dichter bij de autosport te brengen maar ik vind dat daar de veiligheid niet mag onder leiden. Zoals ik al eerder zei kan het niet dat de persoon die de clio bestuurde daar zat zonder enige bescherming. Een helm alleen beschermt je niet genoeg. Als je echt wil racen op circuit moet je maar beginnen met aangepaste kledij te kopen, en met een auto die aan de reglementen voldoet en niet eentje die je zelf oplapt. Dan nog eens iets over de codes op het circuit. Als ze mensen laten rijden moeten deze op zijn minst de racecodes kennen en hoe ze moeten handelen als er voor hun een ongeluk gebeurt.
|
Wat een onzin zeg. Ooit al eens actief deelgenomen aan een Eran-dag? Ooit al eens opgezocht wat de functie van zo'n dag is? Gezien je antwoord waarschijnlijk van niet.
Als ik je goed begrijp moet je voor je eerste meters per direkt beschikken over een goedgekeurde racewagen, kleding en helm? Of moet er nog een HANS-systeem bij?
Het gaat op dergelijke dagen om "vrij rijden", de term racen is niet eens van toepassing. Mensen die deelnemen aan dergelijke dagen moeten eerst een dagcursus doorlopen. Tijdens deze cursus worden de basisbeginselen van het circuitrijden uitgelegd. Een groot gedeelte van de mensen die deelnemen aan dergelijke dagen hebben niet eens race-aspiraties. Die willen gewoon eens zien wat hun baanwagen op een circuit kan. Dat is toch stukken veiliger dan de openbare weg.
Dat het soms misgaat? Ja, die kans zit erin. Iedereen is nog steeds verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag op het circuit. Fact of life.
En heren, graag in het vervolg beter kijken of een vergelijkbare thread al bestaat !!