Quote:
Originally Posted by Guy"JB"
goed in de spiegels kijken, in de spiegels kijken en vooral goed in de spiegels kijken:
Het zal dan tijdens haar eerste race nog wel erg wennen worden maar iedereen heeft ooit eens moeten beginnen hé.
|
Niet alleen in de spiegels kijken is belangrijk, minstens zo belangrijk is op de lijn blijven.
Het in de spiegels kijken is een beetje overschat volgens mij. Wanneer moet een tragere deelnemer opletten: net voor het aanremmen, dan even kijken of er geen snellere aankomt en als de weg vrij is insturen en dan vooral op de lijn blijven tot na de bocht. Niet in de bocht beginnen in de spiegels te kijken en dan van de lijn gaan, dat schept juist verwarring met degene die u wil inhalen.
Het is tenslotte nog altijd zo dat wie wil inhalen van de ideale rijlijn moet afwijken om er voorbij te gaan. Het is niet de bedoeling dat de iets tragere deelnemers de hele wedstrijd op het vuile gedeelte moeten rijden.
Dit werd trouwens vroeger door Jean-Marie steeds tijdens de briefing uitdrukkelijk vermeld.
En inderdaad, voor iedereen was het ooit zijn eerste keer. Toen ik begon, zijn wij op donderdag een namiddagje gaan trainen en op zondag was er al koers. En dan niet zoals nu met 30 auto's maar wel met een vol veld van 60 wagens.
Ik kan me vergissen maar ik heb wel de indruk dat de enkelingen met het grote geld tegenwoordig erg weinig respect hebben voor de mensen die zorgen dat er toch een redelijk gevulde stratgrid is. Het zéér laat uitremmen als je het al niet afbokken kan noemen is een toenemende trend.
mijn bescheiden mening hé
maar nu terug on-topic