View Single Post
Old 22-01-2007, 21:27
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Vervolgens heb ik enkele onderdelen voorbereid die ik nodig ga hebben bij de definitieve montage van de motor.

Eerst heb ik de onderzijde van het zadel in het semigloss black gespoten. Het zadel zelf moet ik nog in de juiste kleur zetten.

De vier uitlaten die uit verchroomde onderdelen samengesteld moeten worden vertoonden veel te veel flash om rechtstreeks uit de doos te kunnen gebruiken. Bovendien bestaat elke uitlaat uit drie delen die samengekleefd moeten worden, en de kleefnaden zullen altijd zichtbaar blijven, hoe nauwkeurig je ook werkt. Dus moet ik ze na montage spuiten met Alclad. Ik heb ze dus een bad gegeven van javelwater, mooi gladgeschuurd, in grondlaag gespoten en daarna in gloss black enamel verf gespoten. Ik laat ze nu een week drogen en daarna gaan er ettelijke lagen Alclad over. Op de foto zie je 1 van de 4 zwart gespoten uitlaten.

Zelfde verhaal voor de voorste schijfrem, die er veel te plastic-achtig uitzag ondanks dat hij verchroomd was. Bovendien vertoonde ook deze rem vrij veel flash en gietnaden. De javel in ermee dus en gladschuren. Daarna is hij eveneens in grondlaag en blinkend zwart gespoten. Alclad-behandeling volgt.

De ketting bestaat uit drie delen: het tandwiel, het grootste deel van de ketting waar het achterste tandwiel aan vastgegoten zit en de voorste bocht van de ketting die toelaat dat het grote tandwiel op zijn plaats gelijmd wordt waarna de ketting afgesloten wordt. Ik heb eerst alle onderdelen afzonderlijk in de basiskleur gespoten, daarna alles samengebouwd en vervolgens alles voorzien van een wash met X-19 smoke gevolgd door een drybrushing met chrome silver.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1969_honda_cb750four_69.jpg
Views:	210
Size:	295.6 KB
ID:	24940   Click image for larger version

Name:	1969_honda_cb750four_70.jpg
Views:	209
Size:	225.1 KB
ID:	24941   Click image for larger version

Name:	1969_honda_cb750four_71.jpg
Views:	240
Size:	300.0 KB
ID:	24942   Click image for larger version

Name:	1969_honda_cb750four_72.jpg
Views:	258
Size:	332.4 KB
ID:	24943  

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 21-03-2012 at 22:18.
Reply With Quote