View Single Post
Old 08-01-2007, 18:13
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Gèrre View Post
Maar met de Mercedes ik snap alles wat zo bedoelen behalve de ramen. Er zitten wel raamlijsten bij en een plastic vierkantje. Je moet die er dan zo uitsnijden maar dan twijfel ik over de grote. Even groot als de lijsten of zo groot als de binnenkant.
Het is de bedoeling dat je eerst de raamlijsten spuit, en ze daarna op het doorzichtig plastic kleeft met epoxy 2-componentenlijm. Laten drogen en daarna de ruit uitsnijden langs de buitenzijde van de raamlijst. Dan heb je al een vlakke ruit met de juiste contouren. Daarna moet je voorzichtig het geheel op zijn ligplaats aanbrengen en bevestigen met masking tape van Tamiya bv, en de ruit aan de binnenzijde vastlijmen aan de carosserie met dezelfde 2-componentenlijm middels een tandenstokertje. Eens de lijm droog is (neem voor de zekerheid een uurtje of zo) kan je dan voorzichtig de masking tape verwijderen. Het voordeel is dat als het goed gelukt is, je ruiten er fenomenaal mooi en realistisch uitzien. Het nadeel is dat het een zeer ingewikkelde en risicovolle techniek betreft die ik zeker niet aan een beginner zou aanraden. Starter kits of Provence Moulage kits hebben van die vacform ruiten die je gewoon aan de binnenkant van de body tegen het dak aankleeft en dan zitten alle ruiten meteen goed. Nadeel is dan weer dat die ruiten veel minder realistisch overkomen. Maar dit is wel het soort kits die ik aan een beginner zou aanraden.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote