View Single Post
  #46  
Old 04-01-2007, 23:50
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Dan waren de carburatoren aan de beurt. Elke carburator bestaat uit maar liefst 4 onderdelen, en hier begin ik het duidelijk te zien dat deze kit de allereerste Tamiya motor kit aller tijden is : de wereldvermaarde Tamiya pasnauwkeurigheid is hier ver te zoeken. Dat ligt niet alleen aan het feit dat deze kit de eerste in zijn soort was, maar ook aan het feit dat mijn kit een heruitgave is, dus alle onderdelen worden gegoten in dezelfde mallen van destijds en daar komt sleet op. Resultaat : enorm veel bramen en flash om te verwijderen. Elk deeltje kost veel tijd om "op te kuisen" en bij zo'n kit met ettelijke honderden onderdelen begint dit op den duur frustrerend te werken. Het gaat dus tergend langzaam vooruit, ook al werk ik elke vakantiedag van 6 uur 's morgens tot 2 uur 's nachts. De foto's hieronder van de carburatoren zijn dan ook het schamele resultaat van een ganse dag werk (van 20 uur!). Ik heb er wel de spanbanden aan toegevoegd in bare metal folie, en de sluitingen onderaan waar ze vastgeschroefd worden heb ik gemaakt van minuscule stukjes aluminium. De metalen onderdelen werden ook voorzien van een wash met X-19 smoke, en de luchtfilterkast werd opgevuld met wat mousse om een luchtfilter te simuleren...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1969_honda_cb750four_29.jpg
Views:	241
Size:	408.9 KB
ID:	24917   Click image for larger version

Name:	1969_honda_cb750four_30.jpg
Views:	244
Size:	359.7 KB
ID:	24918   Click image for larger version

Name:	1969_honda_cb750four_31.jpg
Views:	223
Size:	390.5 KB
ID:	24919   Click image for larger version

Name:	1969_honda_cb750four_32.jpg
Views:	241
Size:	367.5 KB
ID:	24920   Click image for larger version

Name:	1969_honda_cb750four_33.jpg
Views:	264
Size:	371.5 KB
ID:	24921  

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 21-03-2012 at 22:02.
Reply With Quote