View Single Post
Old 03-01-2007, 23:36
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Had je de decals zelf geprint? En was dat met een inktjetprinter? Heb je ze daarna wel geseald met het daarvoor voorziene product?
Ja natuurlijk wel. Ik heb zelfs alle stappen telkens hier op mijn thread getoond en uitgelegd. Er zat zelfs ergens een foto bij waar ik twee zelfgeprinte decals voorzien had van lak. de ene van gunze (uitgelopen) en de ander van tamiya (geen probleem).

Het vreemde was ook dat na het spuiten niet alle decals die op de wagen zaten, uitgelopen waren. Trouwens, als ze niet gesealed zouden zijn, dan hadden ze al bij het onderdompelen in water uitgelopen moeten zijn he.

Ik heb een paar ideeën waarom het niet gelukt is:

- Te weinig gesealed: twee dunne lagen dacht ik maar als je teveel op doet, dan loopt het ook uit (zie topic over Lancer van F.Pyck)
- Geen mistlaag Gunze maar direct teveel gespoten
- De decals sloten onvoldoende aan op de body, ondanks het sollen

Het zal een beetje een samenloop van omstandigheden zijn. Nu ja, ben eigenlijk blij dat het nu gebeurd. Dan ga ik extra voorzichtig zijn eer ik aan de decals van de broertjes Pyck ga beginnen.

Anyway, het is mijn domme fout, een beetje onoplettendheid denk ik. Ik probeer deze week nog wel eens. Eerst zien of die Fransen mij leuke referentiefoto's kunnen bezorgen van een gele Civic. Zoniet, ga ik weer naar de oude livery...

Toch merci
Reply With Quote