View Single Post
Old 13-12-2006, 17:21
PugFan PugFan is offline
De Paddock Rookie

Kallender is er dus nog niet?

Problemen voor liefhebbers slepen al jaren aan.
Iets meer dan 20 jaar geleden heb ik het genoegen gehad om 2 jaar wat fun te beleven op het circuit. (mini clubman met 80pk in de BBL cup).
De kostprijs/persoon was de prijs van een HANS met helm.
We reden natuurlijk achteraan, maar het plezier was onbetaalbaar. (2min15)
Als men ziet welk een vooruitgang de Belcar gemaakt heeft ???
Zelfs de Endurance/sprintercup doet zichzelf de nek om, niet in de eerste plaats de organisatie, maar ook de Teams, het moet steeds sneller.

Het is duidelijk dat de organisatoren enorm veel energie moeten steken in de regelementen van hogere klassen zodat de mindere klassen wat links blijven liggen. Dit vooral om de dikste sponsors tevreden te houden.
Het beste is dat jullie onderling met een uitgewerkt voorstel komen waaraan de organisatie enkel de kantjes moet afronden.
Ik veronderstel dat het jullie ook enkel om het plezier gaat, plezier krijgt ge door dikke deelnemersvelden met min of meer evenwaardige auto's.
Iedereen max een 1400cc onder de kap (1600 met 8 kleppen) en een min gewichts limiet en dan gewicht bij plaatsen naargelang de uitslag, zo zou ik het bv al zien.

Als klein manneke kom ik al in Zolder, het liefst keek ik toen naar de TTSen, Simca R, fiat 500 en nog van die karren, zij waren traag maar aan elkaar gewaagd en de piloten straalden als ze uitstapten.
Dit moet nu ook nog kunnen.

De organisatoren moeten vanalles uit hun kast halen zodat de Belcar zichzelf niet dood doet, laten we eerlijk zijn, die met het hoogste budget maakt de meeste kans op de titel, waar is dan de sportieviteit.

Met deze post wil ik jullie liefhebbers een hart onder de riem steken en is het zeker niet de bedoeling om op iemands tenen te trappen.
grtz
Reply With Quote