View Single Post
Old 27-03-2002, 20:04
Ferrari Forever's Avatar
Ferrari Forever Ferrari Forever is offline
De Paddock Regular

Mja, GP3 ( en eigenlijk bijna de hele GP3 serie) is altijd vooruitstrevend geweest qua physics, maar GP3 is ondertussen toch al anderhalf jaar uit en de ontwikkeling in F1 simulaties heeft toch niet stilgestaan. Ik denk daarbij in de eerste plaats aan de circuits die tot stand gekomen zijn via GPS, een feature die je in elke recente F1-game terugvindt. Concreet betekent dat dat je elk hobbeltje en elk bultje op het circuit ook voelt in de game. F1RC van Ubisoft had dat al een beetje (al was de wegligging voor de rest knudde) maar in F12001 komt dat schitterend tot uiting. Ik vind het gewoonweg prachtig als je over zo'n hobbel rijdt en je hoort de motor even overslaan (en als je dan nog over een force feedback stuurtje beschikt is het des te leuker), en daarom ben ik zo aangenaam verrast door deze titel. De rest van de F1-games van Electronic Arts gaven je altijd wat het gevoel met een tractor rond te rijden, maar dit is één van de weinige f1-games waar ik altijd nog net dat ene testrondje wil rijden, en waar je ook merkt dat je daadwerkelijk vooruitgang boekt. Zo reed ik in het begin met moeite een rondje Francorchamps onder de twee minuten (als ik al niet crashte), nu slaag ik erin rondetijden neer te zetten van 1.54. Ieder zijn mening natuurlijk, maar voor mij is dit momenteel (en waarschijnlijk tot GP4 uitkomt) op dit moment de topper onder de f1-games.