Thread: GP van de VSA
View Single Post
Old 26-03-2002, 18:57
Gugger Gugger is offline
De Paddock Rookie

Dag mensen, long time no see Ik zal proberen er morgen bij te zijn, gezien het feit dat met mijn brakke gaspedaal oval-racen niet zo'n probleem is (NASCAR4/2002 lukt tenminste nog goed). Ik wil alle oval newbies nog wel even iets op het hart drukken over oval-racen;

Op een superspeedway zoals Talladega gooi je de deur NOOIT dicht, ook al zit je achtervolger maar met zijn voorwiel naast jouw achterwiel. De snelheden zijn domweg te hoog om zo te gaan racen. Bij zo'n baan komt het veel meer aan op taktiek (wanneer ga ik er langs, hoe lang duurt het dan voordat hij mij weer in kan halen enz.), omdat iedereen in de basis gewoon evensnel is. Ik hoop dat het leuk wordt!

Wat ik wil voorstellen is eigenlijk een rollende start. Bij de gewone start met een door de polesitter aangegeven snelheid (die hij dus wel constant moet houden, vooraf ff afspreken) de eerste ronde afleggen en bij het crossen van s/f gasgeven. Daarbij lijkt me de T1 regel van het Dutch.N4 kampioenschap wel handig, dwz niet inhalen tot na de eerste bocht.

Tot morgen

Reply With Quote