View Single Post
Old 22-08-2006, 10:15
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Sennake
1) Semi-gloss vernis is eigenlijk de verkeerde vernis, het moet gloss vernis zijn maar goed, dat is een kwestie van smaak en tenslotte kan je als laatste laag nog altijd een laag gloss zetten.
Ik had eerst zoiets als: Gloss zal teveel blinken, dus dan maar Semi Gloss, maar zoals ik de wagen nu zie, vind ik ook dat hij veel te mat uitkomt. Ik haal dus zo gauw als mogelijk nog een busje Gloss. Aangezien ik enkel de voorste raamrubbers heb gedaan, kan ik dus nog een nieuw laagje zetten.

Quote:
2) ZEER BELANGRIJK : Gunze Sangyo vernis is zeer goede vernis MAAR heeft een zeer lange droogtijd nodig!! Tussen de lagen door volstaan 24 uur, maar na de laatste laag moet je MINSTENS een week, bij voorkeur zelfs 2 weken wachten vooraleer verder te doen!! De vernis LIJKT helemaal droog van buitenaf, maar dat IS NIET ZO! De onderliggende lagen drogen erg langzaam, zeker als je de tussentijden van 24 uur niet gerespecteerd hebt. Dus als je het model aanraakt lijkt het perfect droog te zijn, maar als je het begint te manipuleren gaan de onderliggende vernislagen beginnen te schuiven en staan je vingerafdrukken er overal in. Ook het loskomen van decals door afplakfolie is hier een gevolg van. Geloof me, leg dat model opzij tot minstens september en doe verder aan de BMW. Je zal er wel bij varen!
Ik heb eigenlijk projectjes genoeg lopen om deze Citroën de kans te geven uit te harden. Het zal dus ook zo lopen met de BMW. Ben ik effe blij dat ik deze voorgenomen heb. Met al die decals was de M1 nu geruïneerd...

Nogmaals dank voor je hulp Sennake !!

Quote:
Een goede raad van via secura, euh ik bedoel Sennake.
Oei hier is het via Dexia...

Deze gaat dus even op een veilige plaats om geen rampen te krijgen.

Reply With Quote