View Single Post
Old 16-03-2002, 23:35
Ferrari Forever's Avatar
Ferrari Forever Ferrari Forever is offline
De Paddock Regular

Heb deze namiddag eindelijk f12001 gekocht. Niet slecht, moet ik zeggen en toch wel een behoorlijke verbetering qua physics t.o.v. f1 2000, al vind ik dat ze het ietwat te realistisch willen maken. Niet om te muggenziften, maar bij het minste beetje te veel gas sta je omgekeerd en eenmaal je aan het slippen gaat kan je niet meer corrigeren. Een paar rondjes oefenen doen wonderen, maar het blijft toch verdomd moeilijk om een hele ronde te rijden zonder te spinnen, zelfs al staat de drifthulp aan. Verder heb ik ook wat moeite gehad om de Force Feedback patch te integreren, maar na een aantal pogingen is dat dan toch gelukt. Probeer ik echter patch nummer 2 (upgrade 2 van ea) te installeren dan loopt het spel na het openingsscherm echter vast.
Ik heb het geluk over een redelijk krachtig systeempje te beschikken op dit moment (P4 1800 Mhz, Geforce 3, 256 Mb -stoef stoef ), dus qua graphics en snelheidsgevoel zit het wel snor, op een paar foutjes na. Zo is het jammer dat je de piloten bijvoorbeeld niet ziet schakelen zoals dat wel het geval is in F1RC. Het geluid is dan weer wel behoorlijk realistisch en het is echt kicken als je de galm hoort wanneer door de tunnel van Monaco scheurt.
Zeer leuk spel en zeker boven de middelmaat.