Als ik het reglement erop nalees, denk ik dat dit om een fabeltje gaat.
Quote:
14.1.9 – Temperature inside the cockpit (closed car) :
The ambient temperature around the driver :- must not be higher than 30°C (86°F) whatever the temperature on the outside when the car is in motion ;
- must go back down to 30°C in 5 minutes maximum after a stop of the car.
An efficient air conditioning system comprising a compressor, a condenser, a pressure reducer and an evaporator is compulsory for the closed cars. It must be described on the homologation form and approved by the ACO.
|
uit
http://www.lemans.org/sport/sport/re..._ACO_fr_gb.pdf
Toch redelijk ondubbelzinning: gesloten wagen wordt expliciet vermeld, de nodige onderdelen van de airco worden ook opgesomd (compressor, condensor, verdamper en expansieventiel) en het airco systeem moet door ACO goedgekeurd worden.
Als dat allemaal geldt, mag je met een grotere restrictor rijden:
Quote:
For closed cars equipped with an air conditioning system, the following restrictors diameter must be increased by :- 0.6 mm for 1 restrictor
- 0.4 mm for 2 restrictors
|