Thread: Lmes 1000km Spa
View Single Post
Old 17-05-2006, 00:10
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Opvallend toch hoe vooral de mensen wiens cup of tea het niet is, hier het proces komen maken van de endurance racerij. Als het dan nog met kennis van zaken zou zijn, dan hou ik mij aanbevolen voor een open dialoog, maar wat ik hierboven al allemaal gelezen heb (vb. ALMS rijk deelnemersveld en spannende races in vergelijking met LMS ) tart elke verbeelding.

Behalve Audi en Porsche is er bij de prototypes misschien geen direct zichtbare verwijzing naar grote constructeurs (wat je in F1, FIA-GT, Belcar, DTM enz. wel hebt). Dat wil echter niet zeggen dat fabrikanten als Courage, Zytek, Lola, Pescarolo, Dome, Radical......geen uiterst competitieve racewagens kunnen bouwen. De belangen van dergelijke teams berusten in de eerste plaats bij de racerij, in de F1 en sprintraces gaat het veeleer over de marketingtools van Mercedes, BMW, Toyota, Honda, Renault....

Zoals zo vaak: de beste stuurlui staan aan wal.....of zitten achter hun PC.

Ga volgende keer eens gewoon naar een LMS wedstrijd kijken, je zal aangenaam verrast zijn dat een race van 6 uren spannend kan blijven tot de laatste minuut.
Reply With Quote