Thread: Lmes 1000km Spa
View Single Post
Old 16-05-2006, 20:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by The Leader
Deze serie is nog maar haar 3e jaargang bezig, dus wacht nog een paar jaar voor te spreken van een succes of een flop.
Ja, onder de naam LMS/LMES.........het is toch een beetje een voortvloeisel van de Worls Sportscars e.d. Die reden vanaf mid-jaren negentig ondere meerdere namen rond.

Wijze woorden:
Quote:
Zelf ben ik even gaan kijken in Spa naar de 1000 km. Het was mooi maar een beetje voorspelbaar. Als ik mijn geld had moeten zetten had ik dit zeker op Pescarolo gedaan in LMP1 en Oreca in GT1 en die hebben dan ook gewonnen. Ook vind ik spijtig dat GT1 zo onderbezet is met een 6 à 7 wagens.

In mijn ogen zou LMS beter een proto kampioenschap worden, met nog een derde proto klasse met van die kleine Radicals etc. Terwijl ze dan die GT1 en GT2 naar de FIA GT kunnen brengen.

Een beetje hetzelfde probleem met de Belcar en de BTCS, waar ze ook beter Belcar GT kunnen maken en BTCS Touring. Maar blijkbaar geraken nergens organisatoren het eens met elkaar. Als we een beetje logisch zouden denken, kan je beter elkaar aanvullen en zo mooie autosport maken dan elkaar te beconcurreren. Maar ja dat zal een eeuwige discussie blijven, niet?

Column Kumpen op racingworld
Beetje een klasse in de richting van de CN-prototypes. In Frankrijk rijden er er 40 van die wagens in het VdeV kampioenschap. In Midden-Europa en Italie heb je meerdere van die succesvolle kampioenschappen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote