Quote:
Originally Posted by jan
Een heel mooi album Belle
Er zitten fraaie composities tussen. Toch wil ik je graag een suggestie doen: gebruik eens vaker een tragere sluitertijd, dan krijg je beter de indruk dat de wielen draaien m.a.w. het beeld wordt dynamischer. Op 1/600 of 1/1000 worden de wielen "bevroren", dus lijkt het alsof de wagen op die plaats stilstaat.  Die Lucchini hierboven is het beste bewijs dat je je over bewegingsonscherpte geen zorgen hoeft te maken.
|
Inderdaad, dat heb ik ook gedaan (zoals de 2de foto), maar toevallig heb ik hier de meeste foto's geplaatst zonder sluitertijd.

In mijn Belcaralbum heb ik dat veel gebruikt. Ik zet de stand dan op TV, sluitertijd 100, 125 of 160. Maar aangezien ik momenteel een nieuwe lens aan het uitproberen ben, wilde ik het nu een beetje op 'safe' spelen.

Trouwens, ik heb mij laten vertellen dat je de wagen vooraan best niet in lage sluitertijd neemt, omdat je dan niet echt kunt pannen. Is dat zo?
Ik sta alleszins open voor tips en trucs, want het is toch op die manier dat je jezelf verbetert...
Maar alvast bedankt voor het compliment.