Quote:
Originally Posted by Mark
Wat betreft enkele andere uitspraken in deze thread:
Het karakter van het circuit van Spa laat niet zo heel vaak spannede wedstrijden zien. Spa is dan misschien het mooiste circuit voor de coureurs maar voor de toeschouwer valt het spannende racewerk vaak tegen. Een kort bochtig baantje is voor spannede races vaker een beter ingredient.
Kritiek op een organisatie, race, team, coureur, wagen kan best maar probeer het dan te onderbouwen. Iets roepen kan iedereen  Er lopen al genoeg blaat-schapen rond in internet-land.
|
Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat het voor de toeschouwers niet zo leuk was bij de BSC maar er zijn toch wel een paar zaken waar je moet mee rekening houden :
a. Door de grootte en de layout van Spa moet je al veel geluk hebben om veel actie te zien.
De plaatsen waar je zonder al te veel risico ( als wij er af gaan of brokken maken is de kans niet denkbeeldig dat niet alleen het seizoen om zeep is , maar gelijk ook het hele race-gebeuren, omwille van budget ) voorbij kan gaan zijn niet altijd ( of meestal niet ) de plaatsen waar er toeschouwers zijn.
Ik herinner me als snotaap nog de races op het grote ( ECHTE ) Spa, daar had je , zeker bij de 24u, hetzelfde probleem. Vooral als 's morgens het deelnemersveld uitgedund was ( er staken er dan altijd wel een half dozijn in de gracht bij uitkomen van stavelot )
b. In de Sprint klassen nog veel meer dan in de Endurance , is het verschil tussen de auto's en de teams ( lees "budgetten" ) voelbaar.
(zo hebben wij een "+/- groep N" auto en reden we op te harde banden die bovendien nog es van 1998 bleken te zijn. DAAR moeten we echt es iets aan doen, dus .............SPAREN hé

)
En om dan Close Racing te zien op een groot circuit........
Samengevat :
a. voor de chauffeur was het een super belevenis !

b. als je lol wil hebben aan Spa met een Sprint race ; zorg dan voor een budget(je) en RIJ ! ..... fun gegarandeerd
c. voor Sprint races is Zolder voor de toeschouwer Vééééééél leuker !
Dus : niet te negatief doen en effe 20-21/mei afwachten zou ik zeggen !