View Single Post
Old 10-04-2006, 13:22
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular

Na het lezen van zovele verschillende reacties omtrend zowel sportief, reglementair en andere zaken. Kan men toch maar één grote beschouwing maken is dat het concept BELCAR hier ook reeds de aandacht haalt, heeft en nog zal krijgen.

Het reglement van dit jaar laat toe in te grijpen waar noodzakelijk is om een kampioenschap tot een spannend geheel te vormen. Laten we dus enkele races bekijken en denk wel dat er een nivellering zal komen. Dit wil niet zeggen dat mensen die willen investeren om een kampioenschap te winnen gestraft zullen worden. Het draait steeds om centen en diegene met de meeste centen, beste stuurmanskunsten en technische ondersteuning zal winnen.

Dat het een Porsche Cup aan het worden is, kan men niet volledig goed spreken maar de uitspraak van één van de piloten die zegt : Een top Porsche kost zoveel als een ander merk en model om te racen. Denk dat hij niet ver van de waarheid zit natuurlijk moet je dan ook over een structuur en technische bagage beschikken om een ander merk en model competitie vaardig te maken. Het grootste probleem zal bij vele teams die voor een Porsche kozen wel zijn dat van deze wagens er veel onderdelen standaard te koop zijn. En een ander fenomeen dat heet tijd is de andere factor voor te kiezen voor een andere merk en model dan een Porsche.

Maar ja genoeg geleuterd, wat mij vooral opviel is de magere bezetting in de ander BELCAR races. Ik ben wel positief gestemd dat er nog wagens gaan bijkomen omdat het reglement laattijdig werd opgesteld. Ik hoop zelfs op nog enkele mooie wagens bij andere wedstrijden van de BELCAR Orginal.

Over het samenvoegen van de twee bestaande kampioenschappen in België denk ik persoonlijk dat er nog veel water zal moeten vloeien over de race track. Maar ja waar vinden we in Europa twee dergelijke kampioenschappen met elk een eigen identiteit en diversiteit aan wagens en reglementen.

Laten we met zijn allen niet zo veel zeuren maar met genoegdoening kijken naar de wedstrijden die zij ten toon spreiden.