View Single Post
Old 09-04-2006, 20:40
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Ook net terug, foto's volgen straks misschien nog, anders morgen. Maar ik wil toch even mijn mening spuien:

Vandaag is wat mij betreft een nieuw dieptepunt in de neerwaartse spiraal die de Belgische autosport de laatste jaren kent. De Belcar Series is hierin de nieuwste stap. De Belcar Original was ongetwijfeld de saaiste Belcarrace die ik ooit gezien heb, en de saaiste race algemeen op een paar F1-races van de voorbije jaren na. Het spectaculairste wat ik vandaag gezien heb was een bijna frontale botsing tussen twee cowboys die 70 reden op de dienstweg. Tijdens de laatste manche van de sprinterscup was ik letterlijk de enige toeschouwer in de dubbele linkse. Diegenen die denken dat de BTCS de Belcar concurrentie aandoet: ik denk dat ze er dit jaar gemakkelijk voorbijgaan. Twee Corvettes op een circuit is misschien heel exclusief, maar als dat betekent dat de spanning tot nul herleid wordt heb ik liever een Fun Cup race.

Wat dat voorprogramma betreft: dat was nog erger. Sinds 2003 verliezen we er elk jaar eentje: in 2004 de Yaris Cup, in 2005 de Clio Cup en in 2006 de Mini Challenge. Misschien volgend jaar de Belcar? Wat er nu nog overschiet is een samenraapsel van afdankertjes uit de bovenstaande series, aangevuld met de ex ZSC en ZTC. Op zich leuke wedstrijdjes, maar niet iets voor een topweekend. Ik heb vooral medelijden met de mensen die hiervoor €10 betaald hebben. Ziet er trouwens al iemand zichzelf €25 neertellen voor de 24u met dit als zaterdagvulling?
Reply With Quote