View Single Post
  #30  
Old 09-02-2006, 10:41
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: In lower places (my Mini)
Posts: 501
Ik zie wel het nut in van zo een HANS systeem, maar ...

...wat ik zag in het filmpje is dat de HANS berekend is op iets van 28G, dat is volgens mij niet voldoende, want daar zit je heel snel aan. Zeker als je de muur raakt. 50 G kan een mens zonder veel problemen overleven als hij onderweg niets (scherps) raakt. Kijk maar naar de 80+G die Ralf Schumacher in Indy meemaakte. Gelukkig achterwaarts.

Is die 28G het aantal dat in de test getoond werd of is dat de limiet voor HANS? En indien het de limiet is, wat gebeurt er bij een zwaardere crash ?
Wat als dat ding breekt onder volbelasting, dan is de kracht nog intenser en directer en is je nek zowieso om zeep.

Wie weet er meer over ?
race-groeten,
Jo Smets
Reply With Quote