View Single Post
  #112  
Old 09-01-2006, 11:40
Jimbo's Avatar
Jimbo Jimbo is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2004
Location: Meerhout
Posts: 66
Even iets anders - over Tamiya - maar toch ook weer niet helemaal. Ook ik stond afgelopen december voor quasi lege Tamiya toebehorenrekken (wat een woord...) bij Verschooten.

Een klein persoonlijk drama, want m'n Modeling Wax *en* Rubbing Compound waren op, en dat vlak voor 10 dagen verlof. Ne mens zou voor minder drie blokjes verder lopen naar de Kulminator (maar das dan weer een ander hobby, en bovendien nog eens zwaar of topic ).

Na wat rondvraag in de winkel wist iemand me te vertellen dat Tamiya de Modeling Wax uit de catalogus heeft gehaald (U mag gelijk in groten getale alternatieven beginnen opsommen!)! Na alle hoekjes en kantjes uitgespit te hebben vond ik toch nog welgeteld 1 tube Rubbing Compound. Maar wat me opviel bij deze zoektocht was dat er drie doosjes nieuwe tubes van Tamiya lagen te blinken (letterlijk, wegens catchy chromee'en lettering). Tubes die ik nog niet eerder gezien had, en die rubbing compounds bleken te bevatten in drie 'sterktes'. Ik heb de gebruiksaanwijzing niet grondig gelezen - ik had immers mijn oude getrouwe rubbing compound al vast - maar ik kon me toch niet aan de indruk onttrekken dat deze nieuwe producten de oude compounds moeten vervangen.

Wat ik dus met al dat gezever - en dan nog soms over bier! - wil zeggen: zou het ook niet kunnen dat bovenop alle voornoemde troubles Tamiya ook nog eens volop in een (product)vernieuwingsfase zit, waarin het niet meer dan logisch is dat de oude stock er eerst uit moet? Dit gaat uiteraard enkel over hun toebehoren, en zou geen invloed mogen hebben op de kits.

Jimbo.

PS: Uiteindelijk tijdens Kerstmarktshoppen - waar ik wild krijsend naartoe werd gesleurd - in Aachen alsnog een flesje Modeling Wax gevonden. En jawel, ook al het laatste in het rek...
__________________
"In China, there are so many Wings and Wongs, that we are afraid somebody might wing the wong number" - uit een klachtenboek
Reply With Quote