14-12-2005, 23:05
|
De Paddock Rookie
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Frank 490
Tja, Mark, ik weet het. Het zou best vermakelijk zijn voor de lezer, die eerste ervaringen van mij als deelnemer. Het is lastig om het allemaal nog eens opnieuw op te schrijven en de namen buiten beschouwing te laten. Er is teveel gebeurd. Sommige dingen waren grappig; andere zaken waren toch wel ergerniswekkend. Ik heb inmiddels de zekerheid dat het naar 137 PK tunen van zo’n grappig Volvootje in 2006 zeker niet meer zal voorkomen, Laten we eerlijk zijn; de keer dat dit werd geconstateerd werd de knaap ook gediskwalificeerd en was hij al zijn tot dan toe behaalde punten kwijt. Kennelijk is het zo dat ook bij deze basisvorm van circuitsport er mensen zijn die vinden dat er over grenzen van het toelaatbare moet worden gestapt. Alsof een kampioenschap in de Volvo 360 geen Modena Cup meteen een fabriekscontract oplevert, of zo. Jammer, maar het zij zo. Ik weet inmiddels zeker dat die grappen in 2006 in een eerder stadium onderkend zullen worden en dat er hard zal worden opgetreden. Het kan zo maar zijn dat het reglement een tikkie strakker gehanteerd gaat worden dan men gewend was. Blijft de vraag natuurlijk hoe je uitbant dat een deelneemster die nota bene twee keer gediskwalificeerd is wegens teveel PK’s, en dus met 0 punten in de einduitslag voorkomt, zich op haar eigen website triomfantelijk uitroept tot derde in de eindstand. Sponsorverplichtingen, denk ik. Een ander zou zich doodschamen, maar niet iedereen blijkt zo fijngevoelig te zijn.
Enfin, 2005 is geweest en ik heb er toch heel veel plezier aan beleefd. Seizoen 2006 komt er aan en ik weet zeker dat het dan nog lolliger gaat worden en dat de ‘narigheid’ uitgebannen zal worden. Ook voor de Belgische enthousiasteling die met weinig euro’s toch wil racen: stuur mij een PM en ik ‘praat’ je bij over de mogelijkheden.
|
euhm he frank er staat onofficiele einduitslag
|