View Single Post
Old 05-12-2005, 01:12
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie

Ik kijk eens een paar weekjes niet en ineens is er een heel interessante discussie gaande…

Zoals Mark al noemde, kijk eens om je heen in Europa, één grens over in noordelijke richting en je bent er al. Ter info: ik heb dit jaar 8 racedagen gehad, bestaande uit een vrije training, een kwalificatietraining en 2 races (één keer zelfs 3 races) op Zandvoort, Assen en Zolder. Omdat ik een paar zaken volledig had uitbesteed kostte dit seizoen mij ca. € 6.500. In 2006 doe ik een paar dingen wat handiger (al doende leert men) en is een budget van € 4.000 toereikend. Ik heb voor € 1.000 sponsoring geregeld, waarvan € 500 al binnen is. Ik streef uiteraard naar het binnenhalen van nog een beetje meer geld, maar ook als dat er niet komt, kan ik dus rijden voor € 3.000 eigen geld per seizoen. Ik reserveer nu maandelijks € 250 om aan die € 3.000 op jaarbasis te komen. Dat betekent inderdaad dat ik mij een paar 'prettige dingen des levens' moet ontzeggen en dat ik mijn levensstijl wat heb aangepast. Dat heb je er dan voor over of niet, maar dan ook niet gaan zeuren dat het allemaal niet te betalen is, want dat is het duidelijk wél!