Het is wel degelijk zo dat Eran racing momenteel de goedkoopste en veiligste manier is om ervaring op te doen op het circuit. Hier geen gezeur over vervallen gordels, stoelen of helmen...
Het is wel geen race. Maar het benadert wel dat gevoel als je probeert wagens in te halen en als je zelf ingehaald wordt.
De start van deze topic kwam bij mij alleen van de frustratie ...waarom kan je niet eens een koerske meedoen tegen ongeveer het budget van een ganse middag Eran, zonder nog eens extra in al de uitrusting te moeten investeren. Ondertussen zie ik ook wel dat er grenzen moeten gelegd worden...
Misschien is een forum een gevaarlijk iets...we zeggen allemaal ons gedacht zonder er eigenlijk veel van af te weten.
Wat Bart aanhaalt over de 4de plaats is ook waar. Zelfs ik merk dat ik mijn bejaarde Porsche (22 jaar) zou willen verbeteren om nog betere tijden te kunnen rijden op Eran dagen...Je wil eigenlijk nooit de traagste zijn hé. En dan ben je weg natuurlijk. Een chip, een uitlaat, ander schokdempers, stabi's...
Als betaalbare racehobby rijd ik ook met slotwagentjes
http://www.slotracersleuven.com/, zelfs daar is een optimale tuning van belang als je voor de overwinning strijdt. En zelfs dat is wat duurder dan een standaard wagentje... Daarom zullen we in de club naast een open klasse waar alle tuning mogelijk is, een klasse opstarten met wagentjes die geleved worden door de club. Iedereen met gelijk materiaal aan de start. En iedereen rijdt met de 4 wagentjes die dag zodat je niet kan zeggen dat je een slecht wagentje toebedeeld kreeg.
Voor mij mag deze topic afgesloten worden.
Ik kom volgend jaar terug naar Eran

en zal me daar goed amuseren zoals dit jaar ook het geval was.