View Single Post
Old 22-11-2005, 09:59
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Pat
Ik denk dat er reeds genoeg reacties op de Smartjes waren na hun deelname aan een van de ZTC wedstrijden ...
En wees gerust, je staat niet alleen met je verhaal. Wij zijn ondertussen bijna twee jaar aan het rondlopen.
Op zich is er met racende smartjes niets mis, alleen: laat ze niet meerijden tussen snellere (en veel snellere) wagens. Dan wordt het gevaarlijk en daar was het om te doen. Dus de smart-cup zelf: OK. Alleen, laat ze alleen hun races rijden. Is voor deze jongens (of meisjes) ook veel leuker.
Ik denk als je rondloopt, dat je nog wel enkele jaren mag rondlopen. Resultaat: versleten schoenen! En deze kosten geld. Komaan zeg: denken jullie nu echt dat het zo werkt.
Het is zoals Andy ook aanhaalt: steek er je duur verdiende centjes in en je kan racen. Toch in bepaalde klassen. Vergeet het woord sponsering, het is leuk, maar is slechts voor enkelen weggelegd. Sommigen krijgen sponsering van bedrijven omdat deze zakelijk gezien niet anders kunnen of durven. De tijd dat je een bedrijf binnenstapt en zegt: geef me .... euros, ik plak je naam op mijn auto en je bent mijn sponsor, is voorbij. Momenteel is het in deze wereld ook: voor wat , hoort wat. (maar over dit is hier op het forum ook al gediscussieerd en daarom wil ik er verder niet meer over uitwijden).
Dus betaalbaar racen kan wel volgens mij maar wat is betaalbaar?
Voor de ene is 1000 euro betaalbaar en voor de andere niet. Ieder moet dan voor zich uitmaken of het gespendeerde budget het waard is.
En JBR:
waarom zou je schrik moeten hebben om geld uit te geven aan een hobby die je maar 5 maal per jaar kan doen? Je moet voor jezelf uitmaken of dit het waard is en zeker achteraf geen spijt van hebben.
Wat betreft betaalbare klassen:
Dit kan volgens mij zeker, alleen moet je dan een steengoed reglement hebben of je komt in een vicieuze cirkel terecht. Even uitleggen.
Je begint met een betaalbare auto met 30 personen aan een race. Tof en houden zo MAAR... . Diegene die altijd 4 de wordt wil toch ook wel eens op het podium staan.(en geloof me, eens je racet, met eender wat, wil je zo vroeg mogelijk eindigen). Dus de eeuwige vierde begint met enkele aanpassingen aan de wagen (aanpassingen=centen)en de trein is vertrokken. Dan moet je een reglement hebben welke dat voorkomt. En dan heeft het kans van slagen, anders niet en daar zijn voorbeelden genoeg van.

Groetjes

Bart Van den Broeck
Reply With Quote